Vi bruker informasjonskapsler for å gjøre opplevelsen bedre. I samsvar med det nye e-direktivet trenger vi å be om tillatelse til å sette informasjonskapsler.
Köpevillkor
KÖPVILLKOR
NORMAL ORDER (ENGÅNGSORDER)
PRENUMERATION (ÅTERKOMMANDE ORDER)
Vår kundtjänst hjälper dig gärna med frågor angående ditt abonnemang eller frågor om våra produkter under alla vardagar 09.00 och 17.00 på telefon 08 - 12 42 09 49.
BETALNINGSVILLKOR
Alla priser är inkl moms. Våra erbjudanden gäller endast personer över 18 år. Annars behöver man målsmans tillstånd för att beställa från oss. Förfallodatum är angivet på fakturans första sida. Vid försenad betalning tillkommer lagstagad påminnelseavgift att tas ut. Blir vi sedan tvungna att låta saken gå till inkasso, tillkommer även inkassobolagets avgifter samt ränta. Vi levererar endast till adresser i Sverige.
VISA-/MASTERCARDKORT
Betalning för abonnemanget kan göras med Visa-/MasterCardkort eller via den medföljande fakturan. Vid kortbetalning kommer kortet automatiskt att belastas med ordervärdet vid leveransdatum så länge abonnemanget är aktivt.En kontroll av det aktuella kortet kommer att göras och betalning sker enligt allmänna betalningsvillkor för det kort som du väljer att betala med.
PAYPAL
Betalning för abonnemanget kan göras med paypal. Vid betalning med paypal kommer kontot automatiskt att belastas med ordervärdet vid leveransdatum så länge abonnemanget är aktivt.
ABONNEMANG
Som kund har du inget köptvång, men om du inte önskar fler leveranser, så måste du meddela vår kundtjänst innan ändringstiden* går ut. Får vi inget besked, kommer du som kund ta emot en ny leverans enligt avtalat intervall och pris. Du bestämmer själv över ditt abonnemang, och kan hoppa över försändelser, stoppa abonnemanget under en viss period, eller abonnera på någon av våra andra produkter i vårt sortiment. Det tillkommer en kostnad mellan 39:- och 59:- för porto och exp på leveranserna.
ÅNGERRÄTT
Du är skyddad av Distans- och hemförsäljningslagen och har 14 dagars ångerrätt från den dag du mottar varan. Ångerrätten innebär att kunden har rätt att ångra köpet för oanvänd produkt, genom att kontakta kundservice. Ångerrätt blankett hittar du HÄR. Vid eventuell retur står kunden för returportot. I övrigt följer vi svensk affärssed och lagar samt Livsmedelsverkets regler för kosttillskott.
RETURER OCH REKLAMATIONER
Med hänsyn till kvalitetssäkringen, då hälsokost räknas till livsmedel, har du endast returrätt på ditt första paket eller på normal order. Vidare försändelse i ett abonnemang är identiska med den första varan, och det är således inte returrätt på kommande försändelser. Vill ni mot förmodan returnera varan i abonnemanget, så kommer ni att få en faktura på returhanteringskostnaden, fn 300-500kr beroende på paketsstorleken, antal enheter och vikten.
Om en försändelse är skadad eller på annat sätt felaktig har du självklart rätt att reklamera den. Kontakta alltid kundtjänsten om du är osäker på vad som gäller i ditt fall. Om du inte önskar fler leveranser i ditt abonnemang, måste du avboka det innan sista ändringsdatum, som du hittar på fakturan.
*SISTA ÄNDRINGSDATUM:
Önskar du att göra ändringar i ditt abonnemang, måste det göras innan «Sista ändringsdatum». Har ändringsdatumet överskridits är din försändelse redan på väg till dig och ändringen träder i kraft först i förbindelse med därpåföljande leverans. Sista ändringsdatum gäller enbart obunda abonnemang.vi på cardirect.se har tre typer av prenumerationer.
- Obundna: kan säga upp innan sista ändrignsdatum.
- Obunda med uppsägningstid: Kan stoppas när som helst men hänsyn till uppsägningstiden måste tas.
- 12 månaders abonnemang: Kan inte sägas upp innan bindingstiden löper ut.
- 24 månaders abonnemang: Kan inte sägas upp innan bindingstiden löper ut.
KORTBETALNING
Inga kortuppgifter såsom kortnummer och cvc-kod sparas i vårt system